Renta och Kanonaden Entreprenad i rikstäckande avtal

Kanonaden Entreprenad har hyrt byggutrustning av Renta sedan tidigare, men eftersom samarbetet mellan bolagen har ökat så tecknades ett nytt rikstäckande avtal. Med 40 depåer, bistår Renta Kanonaden Entreprenad med all tänkbar maskinell utrustning från Stockholm och ner genom hela södra Sverige.

– För oss startar det stora arbetet när avtalet är påskrivet. Det ska alltid vara enkelt och smidigt för kunden, platschefen ska kunna ringa en kontakt på Renta och få den hjälp som behövs oavsett byggarbetsplatsens geografiska läge, berättar Daniel Forsberg, Key Account Manager på Renta.

Med säte i Tranås och drygt 300 anställda är Kanonaden Entreprenad verksamma i södra Sverige och Mälardalen. Kanonaden utför olika typer av markentreprenader och Renta stöttar med alla tänkbara produkter och tjänster för alla förekommande arbeten inom bygg, anläggning och event.

– Oavsett om Kanonaden behöver en kran för arbetet vid vindkraftsparken eller en bod till en byggarbetsplats, ser vi till att de får bästa möjliga leverans. Vi strävar dagligen efter att göra det lilla extra, säger Anton Vibeke, Säljare på Renta.

Vill du komma i kontakt med oss?

Anton Vibeke, Säljare Jönköping, 073 152 58 08 anton.vibeke@renta.se
Daniel Forsberg, Key Account Manager, 070 849 48 53 daniel.forsberg@renta.se

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 40 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Daniel Forsberg, Key Account Manager på Renta.
Anton Vibeke, Säljare på Renta.