Stål & Hyr och Renta öppnar ny depå i Borås!

Stål & Hyr som ingår i Renta öppnar en helt ny depå i Borås som är ett naturligt steg öster ut geografiskt för att öka tillgängligheten och servicen till våra kunder.

Stål & Hyr och Renta fortsätter att expandera för att fullfölja sitt koncept med stora depåer med komplett sortiment och stor tillgänglighet. Precis som övriga Renta-depåer ligger fokus på att fortsätta göra kunderna nöjda när det gäller tillgänglighet, service och kvalitét. Depån öppnar under april månad 2019 på Norrbylånggatan 45 i anslutning till Knalleporten. Personalen har gedigen erfarenhet och god lokalkännedom vilket är lämpliga egenskaper för att kunna erbjuda rätt lösning för kundens situation.

” – Det ska bli fantastiskt roligt att öppna en depå i Borås. Depån kommer ligga helt rätt geografiskt för att vi även ska kunna erbjuda vårt sortiment i närliggande städer samtidigt som närheten till Göteborg gör att man snabbt kan lösa utmaningar tillsammans. Borås är en stad i framkant där vi kommer kunna agera som en pålitlig leverantör av maskiner och tjänster. Personalens lokalkännedom och expertis inom branschen ger också möjlighet att erbjuda skräddarsydda lösningar till kundernas behov.” Joacim Johansson, Vd för Renta.

Depåöppningen förväntas ske under april 2019 i tillfälliga lokaler men med komplett sortiment och den nya byggnaden beräknas bli klar i slutet på 2019.

Renta Logo

Joacim Johansson
Vd
joacim.johansson@renta.se

Stål & Hyr ingår i Renta Group som hyr ut maskiner och annan utrustning till främst bygg- och anläggningsbranschen. Bolaget erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Renta har idag 25 depåer runt om i Sverige och ingår i finska Renta Group som fokuserar på stark tillväxt genom att kraftigt investera i nya depåer och utrustning. Koncernen har totalt över 450 anställda i Sverige, Norge och Finland med en omsättning 2018 på mer än 1600 MSEK årsbasis.