UMEÅ SPÄNNER EN BÅGE SOM HÅLLER

Ambitionen var att slå alla invigningsrekord som finns. Och det gjordes. Med råge. 1 056 kebabätare, 12 leverantörer och 800 kg godis. Invigning, 25-årsfest kalla det vad du vill. Men det Umeådepån menar när de bjuder in är att de tänker växa med Umeå.

Se filmen här

När en av våra största depåer (24 anställda) nu blev orange var det en ofantlig uppslutning. Och det är inte så konstigt. I 25 år har LE Maskin försett Umeås byggare med all sin kunskap. Samma kärlek består och med orange färg tas siktet på minst 25 år till.

– Det känns som en nystart och våra kunder har redan märkt av vår ökade tillgänglighet. Idag var det väldigt kul att få träffa alla som vi både ser varje dag, samt dem vi ser mer sällan. Det visar att vi både varit på rätt väg tidigare och har mycket att göra framåt. Stolt över dagen, säger Martin Bennervall, platschef Renta Umeå.

DET SKA VARA LÄTT ATT HYRA

Har du testat Renta Easy? Den digitala maskinparken. Med telefonen eller datorn får du snabbt kontroll över vilka maskiner som finns tillgängliga, bokade och vilka som ni redan har på arbetsplatsen. Här inne finns också manualer, instruktioner och teknisk data om alla maskiner. Du kan även styra leveranser och returer, så att det passar just din och er tidsplan.

TA MIG TILL RENTAEASY

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 520 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 53 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Martin Bennervall, platschef Renta Umeå