Vi förenas med depå i Täby & Uppsala

Vi (Renta) kan äntligen berätta att vi har förenats med YRC Rentals två depåer i Täby och -Uppsala. Vårt sortiment kommer vara minst lika välsorterat där som i våra andra 35 depåer och personalen har tydligt visat att de tror på samma sak som oss: att vara tillgängliga och nära såväl den lokala som nationella byggaren.

Vår expandering fortsätter tillsammans med YRC Rental, Stockholm-med-omnejds-experterna, med hjärtat på rätt ställe. Och därmed har vi med stöttning från våra depåer vid Globen, i Sollentuna och Bålsta tryggat regionens tillgänglighet, service och kompletta kvalitétssortiment än mer.

– "Jag vill främst passa på att välkomna in YRC Rentals två depåer in i Rentafamiljen. Där vi fortsatt kommer värna om depåernas stora frihet och lokala engagemang. Att vi nu förenat oss tillsammans är en styrka vi kommer ta vara på, säger Joacim Johansson, Vd för Renta Sverige.”

Ägarskiftet sker i december 2019.

– "Vi inspirerades av att fortsätta vara det lilla bolaget och nära våra kunder. Samtidigt som vi kan ta vara på det -stora bolagets muskler: breda sortiment av maskiner och tjänster, utbyten och samarbeten, säger både Roger Bruhn och Erik Larsson YRC Rental."

För ytterligare information vänligen kontakta:

Joacim Johansson, Vd Renta Sverige
joacim.johansson@renta.se

Roger Bruhn, YRC Rental Uppsala
rb@yrc.se

Erik Larsson, YRC Rental Täby
el@yrc.se

Joacim Johansson, Vd
joacim.johansson@renta.se

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 530 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 35 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

– "Jag vill främst passa på att välkomna in YRC Rentals två depåer in i Rentafamiljen. Där vi fortsatt kommer värna om depåernas stora frihet och lokala engagemang. Att vi nu förenat oss tillsammans är en styrka vi kommer ta vara på”
Joacim Johansson, Vd för Renta Sverige.
– "Vi inspirerades av att fortsätta vara det lilla bolaget och nära våra kunder. Samtidigt som vi kan ta vara på det -stora bolagets muskler: breda sortiment av maskiner och tjänster, utbyten och samarbeten."
Roger Bruhn och Erik Larsson YRC Rental.