Nomor tilldelas hållbarhetsutmärkelse av EcoVadis

Report this content

För första gången har Nomors hållbarhetsarbete utvärderats av den globala, oberoende plattformen EcoVadis. Resultatet blev en hedrande bronsmedalj. Utvärderingen bekräftar Nomors arbete för en hållbar verksamhet och ett socialt ansvarstagande.

EcoVadis är en global organisation som utvärderar företags hållbarhetsinsatser. Bedömningarna analyserar prestationer inom områden som miljö, medarbetarrättigheter, etik och hållbar leverantörshantering. I år var första gången Nomor utvärderades och resultatet av det totala antalet poäng blev en hedrande bronsmedalj.

– Vi är oerhört glada över att ha blivit tilldelade en bronsmedalj av EcoVadis. Det är en bekräftelse på vårt pågående arbete och vår ambition att integrera hållbarhetsprinciper i alla aspekter av vår verksamhet. Det motiverar oss också att fortsätta vår strävan att göra skillnad, säger Sandra Lindgren, hållbarhetsansvarig på Nomor.

I och med årets utvärdering åtar sig Nomor att kommande år rapportera in alla förbättringar som genomförs. Exempelvis det arbete som nu inleds med att byta ut ljuskällorna i över 7000 ljusfällor mot LED

– För oss är det stort att vi har tagit det här klivet och låtit oss utvärderas av ett externt företag som granskat allt vi gör och det ger oss något att utgå från i vår strävan att bli ännu bättre. Vi kommer nu att använda utvärderingsresultaten som vägledning för att få ännu bättre resultat nästa gång, säger Sandra.

För mer information:
Sandra Lindgren

Hållbarhetsansvarig
sandra.lindgren@nomor.se

Nomor levererar rikstäckande tjänster inom skadedjursbekämpning, matsäkerhet och miljö. Våra tjänster innefattar allt från förebyggande skadedjursskydd till saneringar, hygieninspektioner, provtagning, husbesiktningar, fastighetsskötsel och radonmätning. Vi skräddarsyr varje avtal för att våra kunder ska få bästa möjliga tjänst till ett konkurrenskraftigt pris – med hög omsorg om miljö och hälsa. Nomor är en del av Rentokil Initial som är ett ledande brittiskt bolag verksamt inom skadedjurskontroll.

Taggar: