Skandinaviens ledande resesajt rekryterar tungviktare från resebranschen

Report this content

Skandinaviens ledande resesajt rekryterar tungviktare från resebranschen: Resfeber.se rekryterar VD från Fritidsresor Didrik von Seth, som för närvarande är chef för utlandsdriften i Fritidsresegruppen, har utsetts till ny VD för det skandinaviska e- handelsbolaget Resfeber.se. Didrik har tjugo års erfarenhet från resebranschen och rekryteras till Resfeber.se för sin resebransch- erfarenhet och breda kunskap om den nordiska privatresemarknaden. Didrik von Seth har gått den långa vägen. Intresset för resebranschen grundlades redan under studietiden. Parallellt med studier vid Lunds Universitet jobbade han som reseledare. Under 1980-talet arbetade Didrik med försäljning och marknadsföring av charterresor på Atlas. Därefter gick han till det världsomspännande bokningssystemet Galileo, där han som VD ansvarade för distributionen i Norden. Närmast kommer Didrik från Fritidsresegruppen där han bland annat varit informationsdirektör och nu senast ansvarig för gruppens utlandsdrift. - Jag är imponerad av Resfeber.se, då det är det mest gedigna e- handelsbolaget i resebranschen. Företaget har en ägarstruktur som präglas av hög kompetens och finansiella muskler. Resfeber.se har en stark position på marknaden som den största och mest uppskattade resesajten i Skandinavien, säger Didrik von Seth. Resfebers ambition är att ytterligare öka trafiken till sajten och antalet köp per besökare. Didrik von Seths bakgrund passar väl in på Resfebers önskemål om en branschkunnig VD med kunskap om resekonsumenter, marknadsföring och teknik. -Didrik bidrar med ett stort resebranschkunnande och nätverk, vilket stärker våra möjligheter att befästa vår position som den ledande resesajten i Skandinavien. Få skulle passa bättre att guida Resfeber.se mot nya framgångar, säger Tellef Thorleifsson, styrelseordförande i Resfeber Skandinavien. För ytterligare information kontakta: Sofia Hagelin, vice VD Resfeber Skandinavien Tel: 08 - 454 18 41, 0708 - 87 76 95, sofia@resfeber.se Didrik von Seth, 070-763 04 93 Fakta om Resfeber.se Resfeber.se är en internetbaserad resesajt som ägs av Scandinavia Online, Venture Partner och de anställda. Besökaren kan boka flyg, paketresor, hotell och hyrbilar direkt på nätet samt söka i praktisk resmålsinformation. Resfeber lanserades i Sverige i februari 1998 (www.resfeber.se), i Norge (www.reisefeber.no) och i Danmark (www.rejsefeber.dk) i juni 1998. Den 5:e juni blev Resfeber.se av tidningen Internet World utsedd till Sveriges 6:e bästa site efter Spray, Gula Sidorna, DN, Passagen och Arbetsförmedlingen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT01390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT01390/bit0002.pdf