Res och upplev sommaren i London!

Resfebers bästa tips till hur du spenderar en härlig resa i London i sommar.

När du i år skall resa till London får du inte missa Kensington Palace som har förvandlats till Enchanted Palace, en värld där mode, teater och historia förenas för att skildra en berättelse om de prinsessor som bott på slottet under de århundraden som gått.

Utställningen har också en nutida mode-twist. Designers som Vivienne Westwood, Stephen Jones, Aminaka Wilmont, Boudicca och Echo Morgan har anlitats för att skapa vackra klänningar för Kensingtons prinsessor, Diana och Margaret, Victoria, Charlotte och Caroline, Mary och Anne.

Ett annat måste är att se de brittiska kronjuvelerna och kanske gå en guidad tur med en Beefeater på Tower of London.

Besök också vackra Hampton Court Palace och dess grönskande trädgårdar. Den 8-11 juli är det dags för världens största trädgårdsmässa i Hampton Court. Denna spektakulära trädgårdsmässa visar ett spännande utbud av trädgårdstillbehör, blommor och plantor. Här kan du strosa omkring och kanske få inspiration för din egen trädgård.

Det kan vara svårt att veta vad man "måste" se under sin resa i London och då är en arrangerad sightseeingtur ett enkelt och bra sätt att se mycket av staden på en kort tid. Nästan alla turer som Resfeber erbjuder behöver inget datum bestämmas förrän ni väl åker till London, så du har gott om tid att planera er resa. När du köper London Start Kit ingår det sightseeing med Hop-on Hop-off bussarna samt inträde till London Eye och Madame Tussaud, behöver du varken boka dag/tid eller köa för att komma in på attraktionerna. Och du sparar pengar!

Stannar du i London längre än över en helg kan vi tipsa om att ta tåget till en närliggande stad, exempelvis till kuststäderna Brighton eller Hastings, till den vackra universitetsstaden Oxford eller till Shakespeares hemstad Stratford-upon-Avon. Köper du tågpass ingår även Expresståget från Londons flygplatser in till centrala London.

Är du ett fan av Bon Jovi får du inte missa deras konsert på O2 Arena den 7, 8, 10, 11, 13, 17, 19 eller 20 juni. Köp enbart biljett eller biljett+hotellövernattning.

När det sedan är dags för en paus från nöjen, shopping och sightseeing; njut av en äkta brittisk Afternoon Tea på Grosvenor House vid Hyde Park, där du serveras scones med clotted cream, kakor, smörgåsar och flera tesorter.

Vi på Resfeber guidar dig rätt i och till London! Läs mer här:
Flyg till London
Hotell i London
Weekend i London 2nt.

Här hittar ni originalpressreleasen:

För mer information kontakta gärna:

Lena Wennerstein, säljdirektör, Resfeber Skandinavien

Tel: 0703-508 739

E-mail: lena.wennerstein@resfeber.se

Om Resfeber.se

Resfeber.se etablerades 1998 och är en av de ledande researrangörerna i Skandinavien. Företaget vänder sig till privatresenärer och säljer det mesta inom resor så som weekendresor, solresor, långresor, flygresor och evenemangsbiljetter. Resfeber.se är en del av Travelocity-gruppen, en världsledande resebyrå på nätet. Ytterligare information finns på vår hemsida.