Bengt-Martins lanserar webbplats för kryssningar

Report this content

Resias systerföretag Bengt-Martins startar en separat webbplats för kryssningar under varumärket Cruise Market. På webbplatsen samlas flera olika leverantörer och målet är att erbjuda Nordens bredaste utbud av kryssningar, där kunden antingen väljer att få personlig hjälp eller bokar själv direkt på nätet.
- Vi har sett ett långsiktigt intresse för den här typen av semester och vi räknar med att den utvecklingen håller i sig, säger Lasse Svensson, försäljningsdirektör på Bengt-Martins.

På Cruise Markets samlas ett brett sortiment av kryssningar med resor över hela världen – allt från kryssningar i polarområden till flodkryssningar och kryssningar i Karibien och Medelhavet. Transport, transfer, övernattningar och tilläggsupplevelser vid avrese- och ankomsthamn är tjänster som också kan bokas via Cruise Market.

- Vårt fokus är att skapa marknadens bästa webbplats för kryssningar, säger Lasse Svensson. Nu tar vi ett första steg i Sverige och när vi är klara med utvecklingen här kommer vi att göra samma sak i Danmark.

Stort intresse för kryssningar
Försäljningen på kryssningsmarknaden har haft en stadig utveckling under de senaste åren. Under 2010 reste cirka 90 000 svenskar på kryssning med de internationella kryssningsbolagen. I de siffrorna inkluderas inte svenska rederier eller resor med Hurtigruten. I takt med att marknaden har vuxit har även fartygen blivit större, något som har bidragit till att priserna trimmats och fler har råd att åka på kryssning.

- Kryssningar är inte längre bara en form av lyxsemester för några få utvalda, säger Lasse Svensson. Idag kan man få kryssningar i alla prisklasser, och det är få andra former av resande som ger så mycket valuta för pengarna. Vi ska hjälpa våra kunder att välja den kryssning som passar just deras behov.

Cruise Market i drift i mellandagarna
Den första versionen av Cruise Market är i drift den 26 december. Efter vidareutveckling i dialog med användare och kunder kommer webbplatsen i sin fulla version att finnas tillgänglig under andra kvartalet 2011.

För mer information, kontakta gärna:

Lasse Svensson, Försäljningsdirektör Bengt-Martins,tfn: 0706 99 48 00.
Bo Jakobsson, Försäljnings- och marknadsdirektör Resia, tfn: 0706 53 60 15.

BENGT-MARTINS etablerades 1961 och är en fristående researrangör som sedan våren 2000 ingår i koncernen Resia Travel Group AB. Bengt-Martins är en av Sveriges största arrangörer vad gäller fjällsemestrar i Sverige och Norge. I utbudet ingår stugor, lägenheter, hotell och bussresor. Bengt-Martins är svensk agent för Hurtigruten.

www.bengt-martins.se

www.cruisemarket.se