Cruise Market tecknar samarbetsavtal med Star Clippers

Report this content

Cruise Market tecknar avtal med Star Clippers och breddar därmed sortimentet med en helt annorlunda typ av kryssning. Avtalet innebär att Star Clippers samtliga tre segelkryssare blir bokningsbara genom Cruise Market.

Star Clippers flotta består av tre segelfartyg som tar runt 200 passagerare ombord och ankrar för det mesta upp utanför små pittoreska hamnar där det är svårare för större fartyg att komma in. Fartygen seglar i Västindien, Central Amerika (Costa Rica, Nicaragua & Panama), Medelhavet och från nästa sommar Östersjön.,

- Försäljningen av kryssningar fortsätter att öka på den skandinaviska marknaden och vi ser helt klart att det finns intresse för den mer personliga kryssningsupplevelsen som vi kan erbjuda genom Star Clippers, säger Lasse Svensson, försäljningsdirektör på Bengt Martins. Vi svenskar gillar möjligheten att kombinera god mat, sol och avkoppling med mer aktiva upplevelser, som segling eller snorkling.

- Eftersom Star Clippers är ett svenskt ägt rederi är det naturligt för oss att expandera på den marknaden, säger Marie Krafft, försäljningschef på Star Clippers. Vi känner stort förtroende för Cruise Market och den säljkompetens inom kryssningssegmentet som de besitter.

Ökad försäljning av kryssningar i sommar
Försäljningen på kryssningsmarknaden har haft en stadig utveckling under de senaste åren. Under 2010 reste cirka 90 000 svenskar på kryssning med de internationella kryssningsbolagen. I de siffrorna inkluderas inte svenska rederier eller resor med Hurtigruten.

- Sommarens försäljning ligger långt över våra förväntningar. Vi hade många kunder som valde kryssning som ett alternativ till charter. Utbudet har varit stort både i Medelhavet och Norra Europa så det har funnits möjlighet att hitta en kryssning lagom till sommarsemestern, säger Lasse Svensson.

På Cruise Market samlas ett brett sortiment av kryssningar med resor över hela världen – allt från kryssningar i polarområden till flodkryssningar och kryssningar i Karibien och Medelhavet. Flyg, transfer, övernattningar och tilläggsupplevelser vid avrese- och ankomsthamn är tjänster som också kan bokas via Cruise Market.

För mer information, kontakta gärna:
Lasse Svensson, försäljningsdirektör Bengt-Martins, tfn: 0706 99 48 00.

Ingela Schönning, kommunikationschef Resia, tfn: 0761 10 97 36.

BENGT-MARTINS etablerades 1961 och är en fristående researrangör som sedan våren 2000 ingår i koncernen Resia Travel Group AB. Bengt-Martins är en av Sveriges största arrangörer vad gäller fjällsemestrar i Sverige och Norge. I utbudet ingår stugor, lägenheter, hotell och bussresor. Bengt-Martins är svensk agent för Hurtigruten.

CRUISE MARKET är ett varumärke inom Bengt- Martins som erbjuder ett brett sortiment av kryssningar med resor över hela världen – allt från kryssningar i polarområden till flodkryssningar och kryssningar i Karibien och Medelhavet. Transport, transfer, övernattningar och tilläggsupplevelser vid avrese- och ankomsthamn är tjänster som också kan bokas via Cruise Market.

www.bengt-martins.se www.cruisemarket.se