Resia fortsätter att ta marknadsandelar: Ökade försäljningen med 11 procent totalt – resia.se ökade med 125 procent

Resia, Sveriges största resebyråkedja, fortsätter att visa ökade försäljningsvolymer. Under de första nio månaderna ökade försäljningen på resia.se med över 125 procent jämfört med motsvarande tid förra året.
Totalt ökade Resia sin försäljning med 11 procent vilket är betydligt över genomsnittet. Branschindex ökade med 7 procent enligt en ny sammanställning gjord av SRF, Svenska Resebyråföreningen.

– Vår ambition är att växa ytterligare och ta marknadsandelar på den svenska resemarknaden. Glädjande är att vi ser en markant ökning på affärsresesidan och att våra kunder uppskattar vår satsning på resia.se, som i sin tur kommer att utvecklas ytterligare, säger Bo Jacobsson, försäljnings- och marknadschef på Resia.

Samtidigt är försäljningen via nätet bara en av flera prioriterade försäljningskanaler. Sedan årsskiftet har Resia ökat antalet resebyråer, främst genom förvärvet av Resesäljarna i Piteå AB med tio byråer. Resia har en ambition att växa ytterligare, både organiskt och via förvärv.

– Resia har inga ambitioner att bli en internetresebyrå men väl en resbyrå som även finns på nätet. Vi ska ha den bästa servicen och det bästa utbudet även här men vår viktigaste kanal är den fysiska resebyrån där kunnig personal möter kunderna.