Resia öppnar ny resebyrå i Västerås

Resia, Nordens största privatägda resebyråkedja, fortsätter att expandera och öppnar i april en ny resebyrå i Västerås. Resiakoncernen har därmed 58 resebyråer, från Malmö i söder till Boden i norr inklusive www.resia.se.

– Västerås har länge varit intressant för Resia. Nu öppnar vi på ett perfekt läge i centrum. Till skillnad från många andra i branschen fortsätter vi att satsa på fler resebyråer. Detta samtidigt som vi ökar tillgängligheten över internet genom att ständigt utveckla resia.se, säger Bo Jacobsson, marknadschef på Resia.

Att expandera genom nyetableringar är inte det vanliga i resebranschen idag. Flertalet reseföretag slår nu ihop och/eller igen sina butiker.
– Det direkta personliga bemötandet och den lokala förankringen är även i fortsättningen viktiga ingredienser i Resias framgångsrecept.

Resia, som nu tar över Vings gamla lokaler i centrala Västerås, kommer att erbjuda både privat- och affärsresor från starten som blir i april.
– I Västerås är konkurrensen relativt stark samtidigt som vi kommer med Sveriges bredaste sortiment av både privat- och affärsresor. Resia kommer att bli en väsentlig och välkommen resebyrå i Västerås.

Resia har expanderat kraftigt genom nyetableringar och förvärv och ökat sina marknadsdelar de senaste åren. Under de första månaderna i år har man ökat försäljningen av exempelvis charterresor, flyg och kryssningar. Även affärsresorna har ökat väsentligt jämfört med motsvarande tid förra året.

– Vi har haft en mycket stark start på året, vilket är ett kvitto på att marknaden uppskattar vårt breda utbud och det som Resia står för, säger Bo Jacobsson.