Resia utsågs till Sveriges bästa affärsresebyrå 2007

Resia, Nordens största resebyråkedja, vann det nyinstiftade priset Business Travel Award och blev därmed Sveriges bästa affärsresebyrå 2007. Resia röstades fram av 1 500 beslutsfattare inom affärsresor samt av 2 000 affärsresenärer.
Priset delades ut av instiftaren Travel News fredagen den 23 mars på TUR-mässan i Göteborg.

– Vi är oerhört stolta över utmärkelsen som Sveriges bästa affärsresebyrå. Inte minst eftersom det är dem vi arbetar för som röstat fram oss till vinnare, säger Eva Moen Adolfsson, vd på Resia.

Utmärkelsen är ett delresultat av Nordic Business Travel Barometer 2007 som är en webbundersökning bland affärsresenärer och beslutsfattare avseende reseinköp. Undersökningen har utförts för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i syfte att hjälpa enskilda leverantörer att bedöma sin verksamhet och utvecklingspotential i förhållande till konkurrenter och rådande trender. Business Travel Award speglar kundens uppfattning om leverantörerna.

Resia har som ambition att fortsätta växa och ta marknadsandelar, inte minst på affärsresesidan. Resias affärsresekoncept bygger på en närhet till kunderna genom 58 resebyråer, från Malmö i söder till Boden i norr, och genom en allt större tillgänglighet via internet.

– Vi har många ”hungriga” och mycket kunniga medarbetare och kan därför erbjuda varje företag en personlig kontaktperson, något som blir allt ovanligare i dag. 2007 ser ut att bli ett minst lika bra år som 2006, året då vi började sätta extra fokus på affärsreseområdet, bland annat genom ett ökat antal kundaktiviteter. Totalt ökade vi omsättningen på affärsresor under 2006 med 15 procent, säger Eva Moen Adolfsson.