118 119 utlandsupplysningen informerar om teletrafiken till Tjeckien

Report this content

118 119 utlandsupplysningen informerar om teletrafiken till Tjeckien Många med anhöriga i Tjeckien ringer nu till 118 119 utlandsupp- lysningen för att komma i kontakt med sina nära och kära. De flesta vill ha hjälp med att bli framkopplade till ett visst nummer. När det är fel i ett område kan telefonisten på 118 119 utlandsupplysningen kontakta telefonisten i Tjeckien och få besked om vilka stadsdelar, områden mm som är utslagna. Vissa områden är dock fortfarande tillgängliga för direktkommunikation. Enheten för utlandsupplysningen är belägen i Östersund. Här arbetar ett hundratal telefonister, som söker nummer i ett tjugotal internationella databaser eller via direktkontakt med en utlandstelefonist i det sökta landet. Den svenska utlandsupplysningen besvarar tusentals samtal varje dag. De absolut vanligaste frågorna rör naturligtvis telefonnummer men även frågor kring tidsskillnader, namn, och adresser är vanliga. För mer information, kontakta gärna: Ann-Sofie Olsson, press- och informationschef på telefon 070-634 97 60 eller via ann- sofie.olsson@respons.net Respons huvudsakliga verksamhet är att sätta människor och företag i kontakt med varandra. Varje år besvarar vi över 60 miljoner förfrågningar om namn, adresser och telefonnummer. Detta sker genom våra röstutlämnade upplysnings-tjänster 118 118, 118 119 Utlandsupplysningen och 118 8 88 Autosvar. I vår produktportfölj ingår också 118 118 Online, Texttelefon, Personlig Väckning och telemötestjänsten Smart Meeting. Verksamheten bedrivs dygnet runt på 12 orter med hjälp av ca 900 telefonister. Huvudägare till Respons AB är Industri Kapital 2000- fonden. Mer information finns på www.respons.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00890/wkr0002.pdf