SMS-bok från 118 118

Report this content

SMS-bok från 118 118 Att skicka SMS blir ett allt vanligare sätt att kommunicera. Man kan också skicka SMS för att ta reda på någons telefon- nummer och adress eller ta reda på vem som har ett visst nummer. Som en liten hjälp på vägen har 118 118 tagit fram en SMS-bok. I SMS-boken från 118 118 kan man lära sig de vanligaste förkort- ningarna, hur man undviker att få SMS-tumme och hur man lätt lär sig knapparna utantill. I boken får man också reda på att PUSS är det vanligaste ordet som SMS:as. - Vi är övertygade om att boken är ett roligt och användbart verktyg för att komma igång med att SMS:a eller för att utveckla sina med- delanden, säger Richard Döös, produktchef för 118 118 SMS. Boken går att beställa från Helen Adolfson, 118 118, tel 08-634 73 26. Via www.respons.net kan man också få en snabbmanual sms:ad till sin mobiltelefon. Fakta: - SMS betyder Short Message Service - 2001 skickades det över 1 miljard SMS i Sverige - Sammanlagda omsättningen för SMS var 1,1 miljarder kronor år 2001. - Ett SMS kan max innehålla 160 tecken - SMS har funnits sedan 1991 men slog igenom 1997/98 när Internet blev populärt. För mer information, kontakta gärna: Richard Döös, produktchef tel: 08-634 73 58, e-post: eller Ann-Sofie Olsson, press- och informationschef, tel: 070-634 97 60, e-post: ann-sofie.olsson@respons.net Respons huvudsakliga verksamhet är att sätta människor och företag i kontakt med varandra. Varje år besvarar vi över 60 miljoner förfrågningar om namn, adresser och telefonnummer. Detta sker genom våra röstutlämnade upplysningstjänster 118 118, 118 119 Utlandsupplysningen och 118 8 88 Autosvar. I vår produktportfölj ingår också 118 118 SMS, 118 118 Online, Texttelefon, Personlig Väckning och telemötestjänsten Smart Meeting. Verksamheten bedrivs dygnet runt på 12 orter med hjälp av ca 900 telefonister. Huvudägare till Respons AB är Industri Kapital 2000-fonden. Mer information finns på www.respons.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00260/wkr0002.pdf