Ombildning av fastigheter i centrala Halmstad

Report this content

Nio lägenheter i centrala Halmstad har ombildats till bostadsrätter och samtliga hyresgäster valde att köpa sina bostäder och blir bostadsrättsinnehavare. Restate var ombud i processen när bostadsrättsföreningen Direktörerna i Halmstad förvärvade fastigheterna Direktören 6 och Direktören 7 på Falckens väg.

Den 19 november tillträdde bostadsrättsföreningen fastigheten. Köpeskillingen var 22,4 miljoner kronor.

- Det är alltid extra kul när alla hyresgäster vill och kan delta i ombildningen. Det är ett attraktivt område och en väldigt vacker fastighet så det är lätt att förstå de nya bostadsrättsinnehavarna. Att det dessutom är i min gamla hemstad gör det extra roligt, säger Patrik Rosén, vd på Restate.

För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Rosén, VD Restate
Mejl:
patrik.rosen@restate.se

Om Restate
Restate bildades 2012 av bl.a. Bjurfors & Thörner samt Isaksson & Partners och är ett bolag med Sveriges bredaste kompetens inom fastigheter. Vi som arbetar har gedigen bakgrund som ombildningskonsulter, fastighetsanalytiker, ekonomer, jurister, fastighetsmäklare och fastighetsvärderare.

Taggar: