De kan bli Årets Företagsrestaurang

För tredje året i rad har Restaurang e, som drivs av Sodexo, tagit sig vidare till final i Årets Företagsrestaurang. Där möter de hårt motstånd från både Eurest och Fazer Amica.

Totalt har 22 lag skickat in tävlingsbidrag till tävlingen.
– Det var ett otroligt tufft arbete att gallra ut sex finallag. De flesta bidrag höll mycket hög kvalitet, säger Agneta Renmark, projektledare för Restaurangvärldens tävling Årets Företagsrestaurang.

I den rafflande finalen, som avgörs på mässan Gastronord den 26 april, ska finallagen på två timmar laga upp en hälsosam, säsongsanpassad och aptitretande lunchbuffé med smakerna i fokus: En soppa, en huvudrätt, tre sorters grönt samt ett bröd.
– Tanken är att tävlingsuppgiften ska vara så lik en vanlig vardag på jobbet som möjligt, säger tävlingsledaren Ulrika Brydling.

Vinnarna får, förutom heder och ära och festlig segermiddag, även var sitt resestipendium på 15 000 kronor.

DE ÄR KLARA FÖR FINAL:

Restaurang Björken, Sodexo, Uppsala
Kockar: Göran Pändel Bergren och Mats Johansson

Sandflygsgården, Eurest Services AB, Höganäs
Kockar: Linda Nilsson och Jim Nielsen

Södertälje Stadhus, Eurest Services AB
Kockar: Linda Haglund Wollert och Marcus Andersson

Restaurang Stadshuset,  Gävle, Sodexo
Kockar: Daniel Leidstedt och Magnus skog

Restaurang Bankomaten, Malmö
Kockar: Mikael Börjesson och Per Jönsson

Restaurang e, Electrolux, Stockholm
Kockar: Alexandra Grönros och Nicklas Andersson

Har arrangerats i 10 år

• Årets Företagsrestaurang är en av branschens tyngsta tävlingar för privata, kedje- och offentliga företagsrestauranger.
  • De inskickade ­tävlingsbidragen bedöms av en jury som utser sex finallag. Varje lag ska bestå av två kockar som representerar den tävlande restaurangen.
  • Tävlingen har arrangerats av tidningen Restaurangvärlden sedan 2002. I år i samarbete med Valio och Sveriges Hotell- och restaurangföretagare, SHR.

För mer information, kontakta:

Ulrika Brydling, kock och tävlingsledare, tfn: 070-640 06 98.
Agneta Renmark, redaktör och projektledare, Restaurangvärlden, tfn: 031-352 05 91.

Restaurangvärlden är Sveriges ledande tidning för restaurangbranschen, både för den privata och den offentliga sektorn. Tidningen ges ut av Forma Magazines AB som är en av förlagsmarknadens ledande aktörer med konsument- och facktidningar. För mer information besök vår hemsida http://www.restaurangvarlden.se