Restaurang Stockholm Spis är Årets Företagsrestaurang 2009

Rickard Söderberg och Per Ängsås tog juryn med storm! Särskilt bra smakade deras Dragon- och senapsglacerad hokifilé med ljummen vintergrönsakssallad, syrlig baconpotatis och fänkålssås som tillagades utifrån en hemlig råvarukorg.

Den andra tävlingsrätten, timjansostfylld nötstek med gafflad schalottenlökspotatis, hade de möjlighet att förbereda och träna på. De obligatoriska råvarorna var skivad nötstek sousvide och bönmix från Atria Foodservice samt minst en av följande laktosfria produkter från Valio: vispgrädde, matgrädde, smör eller salladsost.

Tävlingen Årets Företagsrestaurang 2009 är en matlagningstävling som arrangeras av tidningen Restaurangvärlden i samarbete med Atria Foodservice, Valio och SHR. I år var temat för tävlingen Hälsa och omsorg för människa och natur.
Totalt deltog sex tvåmannalag från olika företagsrestauranger i Sverige.
Juryns ordförande var Tom Sjöstedt, Årets Kock 2008 och tävlingsledare var Ulrika Brydling, frilans och coach för juniorlandslaget 2008.

Vill du veta mer? Hör av er till Marit Nordkvist, chefredaktör Restaurangvärlden. Tel 021-575 77 08.