Tina från Vimmerby är Årets HR-lärare

I går fick Tina Olofsson från Vimmerby motta utmärkelsen Årets HR-lärare.

Under året har kollegor, chefer och elever kunnat nominera personer till titeln Årets HR-lärare. Restaurangvärlden mottog ett 60-tal namn. Av dessa valde tidningen ut tio personer  – och bland dem vaskades tre kandidater ut. När juryn hade gjort sitt jobb stod det klart att Tina Olofsson, kocklärare på Vimmerby gymnasium, är Årets HR-lärare 2010.

Tina mottog utmärkelsen under HR-lärardagen, en kompetensdag arrangerad av tidningen Restaurangvärlden.

Motiveringen:
"En engagerad och pedagogisk lärare som lyckas förena gedigen branschkunskap med humor, lyhördhet och ett varmt förhållningssätt i sin undervisning. Hon ger av sig själv och vinner förtroende och respekt bland både elever och kolleger."

Om utmärkelsen Årets HR-lärare:
För att bli Årets HR-lärare ska personen brinna för såväl pedagogik som mat. Genom sitt arbete ska personen göra skillnad, både för varje enskild elev och för branschen i stort.

Bild finns för nedladdning på här!

För mer information kontakta:
Helena Stenman, chefredaktör Restaurangvärlden: 070-3000 763
Tina Olofson, Årets HR-lärare, Vimmerby gymnasium: 070-221 89 77

Restaurangvärlden är Sveriges ledande tidning för restaurangbranschen, både för den privata och den offentliga sektorn. Tidningen ges ut av Forma Magazines AB som är en av förlagsmarknadens ledande aktörer med konsument- och facktidningar. För mer information besök vår hemsida http://www.formapg.se