Betalkortet Supreme Card Green blir ännu grönare

Resurs Banks betal- och kreditkort Supreme Card Green blir nu fyra gånger så grönt som tidigare. Efter kundernas önskemål väljer Resurs Bank att från maj fyrfaldiga det miljöbidrag som användandet av kortet skapar. Hädanefter går en procent av varje spenderad krona oavkortat till miljösatsningar och därmed blir kortet ännu mer unikt för användarna.

Supreme Card Green är ett av Sveriges mest miljöprofilerade betal- och kreditkort. Sedan lanseringen i november 2009 har kortet fått tusentals nya användare som uppskattar att deras konsumtion skapar nytta för miljösatsningar i Sverige. Merparten av avkastningen går till Resurs Banks samarbetspartner Naturskyddsföreningen.

–      Nu erbjuder vi miljöintresserade konsumenter ett ännu mer angeläget alternativ inom betalkort. Med kraftigt ökad avkastning till miljöfrågor blir Supreme Card Green mer värdefullt för Sveriges många miljöintresserade. Nu går en procent av deras köp till miljösatsningar och de kan med fog säga att de gör en insats för miljön, säger Martin Johansson, chef Supreme Card.

Samarbetet med Naturskyddsföreningen har sedan lanseringen av Supreme Card Green fördjupats och intensifierats. Bland annat blev Resurs Bank nyligen guldsponsor till Naturskyddsföreningen.

–      Enligt oss finns det ingen bättre organisation att samarbeta med för denna sorts kort. Naturskyddsföreningen är en starkt förankrad organisation och vi är stolta över att tillsammans bidra till en mer livskraftig miljö, säger Fredrik Casta, produktansvarig Supreme Card Green.

För mer information om Naturskyddsföreningen: www.naturskyddsforeningen.se

För mer information om Supreme Card Green besök www.supremecard.se

För mer information, kontakta:

Martin Johansson, chef Supreme Card, Resurs Bank

Mob: 073- 61 21 37. E-post: martin.johansson@resurs.se