BMW Group i Norge väljer Resurs Bank

BMWs profilerade kundkort för delbetalning och lojalitet

Resurs Bank har fått förtroendet att leverera kundfinansiering till BMW Group Norge. Satsningen sker ett år efter en lyckad lansering på den svenska marknaden där BMWs och MINIs kunder kan betala service, reparationer och tillbehör med Resurs Banks finansiering.

Resurs Banks nya avtal med BMW Group Norge innebär att förare av BMW och MINIs erbjuds möjligheten att delbetala produkter och tjänster som service, reservdelar, tillbehör och reparationer. Genom samarbetet kommer ett 40-tal återförsäljare och serviceställen i Norge kunna erbjuda sina kunder enkel och smidig finansiering.

-       För vår del är det framförallt väldigt spännande och intressant att få möjligheten att leverera ett profilerat finansieringskoncept till ett globalt mycket starkt varumärke. Vi tror att BMW Groups kunder kommer att tycka om den flexibilitet som erbjuds, säger Andreas Andersson, försäljningschef Resurs Bank i Norge.

Avtalet med BMW Group Norge är ett resultat av Resurs Banks etablering i Norge. Sedan årsskiftet har Resurs Bank kontor i Oslo och rekryterar nu fler säljare för att stärka den satsning som sker på att bli en stor aktör inom kundfinansiering i Norge. Avtalet med BMW är en viktig pusselbit i ambitionen att skapa värde för norsk detaljhandel och deras kunder med hjälp av räntefri delbetalning.

-       BMW Group har valt Resurs Bank som strategisk partner på nordisk nivå. Med vårt nya BMW Card från Resurs Bank adderar vi en ny nivå i vårt varumärkesbygge, säger John F. Parrington Hansen, chef för BMWs eftermarknad i Norge.

För mer information om BMW Group i Norge besök www.bmw.no

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press