BMW väljer Resurs Banks betalningslösningar för servicetjänster

Resurs Bank har tecknat ett samarbetsavtal med BMW Sverige AB om att leverera betalningslösningar till verkstäder och återförsäljare. Samarbetet innebär att ägare av BMW-bilar erbjuds möjligheten att delbetala produkter och tjänster som service, reservdelar, tillbehör och reparationer. BMW valde Resurs Bank på grund av lösningarnas enkelhet och förmåga att skapa värde för BMWs kunder.

Med samarbetet kommer 55 verkstäder och 37 återförsäljare att erbjuda sina kunder en enkel och smidig betalningslösning. Med det nyutvecklade BMW-kortet kan kunderna enkelt finansiera och dela upp sina betalningar och lösningen ger kunderna stor valfrihet. Samarbetet gäller inte finansiering av BMWs bilar.

-       Vår ambition är att hjälpa BMW utveckla relationen med sina kunder. Hädanefter kommer de att ha marknadens smidigaste och mest flexibla finansieringslösning till hands. Vi är mycket stolta över att ha fått BMWs förtroende i en så viktig fråga för dem, säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank.

Till en början omfattas BMWs verkstäder och återförsäljare i Sverige, men Resurs Bank kommer att jobba hårt för att få chans att leverera finansieringslösningar till BMWs eftermarknad även i andra nordiska länder.

-       Vi valde Resurs Bank eftersom de kan leverera en smidig och enkel hantering av kundfinansiering. Hos våra verkstäder och återförsäljare ska det gå snabbt och enkelt och samtidigt vara helt tryggt för våra kunder när det kommer till betalningen. Till en början inleder vi med att lansera ett BMW-kort och finansiering, men framöver hoppas vi kunna utveckla konceptet med attraktiva mervärden från Resurs Bank, säger Paul Bako, servicemarknadschef på BMW Sverige AB.

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press

För mer information: