​Byggvarukedjan SILVAN byter till Resurs Bank för kundfinansiering i 43 butiker och webbshop

Med danska Silvan-kortet kan kunder delbetala sina byggvaror räntefritt i 12 månader

SILVAN, en ledande byggvaruhuskedja i Danmark, har valt att byta ut sin befintliga kundfinansiering till Resurs Banks, från och med januari 2015. Satsningen innebär att SILVAN kommer att erbjuda sina kunder betalning med ”Silvankortet” i både webbshop och i 43 butiker över hela Danmark. Samarbetet innebär även ett insteg i ett nytt segment för Resurs Bank i Danmark, byggvaruhandeln.

Silvankortet från Resurs Bank ger kunderna tillgång till trygga och enkla betalningsalternativ.
Med Silvankortet kan kunderna delbetala sina köp räntefritt under 12 månader. Lanseringen innebär att SILVAN går tillbaka till ett tydligt och enkelt delbetalningsalternativ, utifrån ett profilerat Silvankort. Ett koncept som kan laddas med lojalitetsökande kampanjer och kunderbjudanden. Ett koncept som fungerar lika bra i butik som i SILVANS webbshop.

-       Vi har valt att samarbeta med Resurs Bank för deras etablerade och trygga delbetalningskoncept. Vi vet att våra kunder emellanåt investerar ganska mycket pengar i sina hem och att de uppskattar möjligheten att dela upp sina betalningar räntefritt. I detta är Resurs en trygg och långsiktig partner som kan bidra till vår utveckling och goda kundrelationer, säger Freddy Lauridsen, VD SILVAN. A/S.

Och precis som SILVANS kundlöfte, ”Vi gør det sammen”, så handlar det om ett samarbete med Resurs Bank som bidrar till ökad försäljning och kundlojalitet. Det nya samarbetsavtalet är det första för Resurs Bank inom byggvaruhandeln i Danmark.

-       Vi är väldigt glada över Silvans förtroende och beslut att byta leverantör av kundfinansiering. Silvan är ett stort, starkt och uppskattat varumärke, med kunder som ställer höga krav på företaget, deras produkter och deras betallösningar. Vi ska arbeta hårt för att överträffa deras förväntningar och ser fram emot ett långt samarbete med Silvan, säger Allan Kristensen, Sales Executive Resurs Bank Danmark.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se