Cycleurope väljer Resurs Bank för cykelfinansiering

Sportcykel från Crescent som numera kan delbetalas med Resurs Bank

Resurs Bank har fått förtroendet att leverera sin finansieringslösning till Cycleuropes 400 återförsäljare i Sverige. Lösningen kommer att integreras i återförsäljarnas kassasystem och erbjuda en snabb, enkel och mycket flexibel finansiering. Allt för att stärka Cycleuropes försäljning av svenska kvalitetscyklar.

Cycleurope är en svensk företagskoncern med en rad mycket kända cykelmärken som Monark, Crescent, DBS med flera under sitt paraply. Cycleurope ingår som en del i Grimaldi Industri AB som i sin tur ägs och drivs av Salvatore Grimaldi. Satsningen på Resurs Bank ska hjälpa till att stärka försäljningen av företagets sju starka varumärken inom cyklar.

–      Med Resurs Banks flexibla och mycket kundnära finansiering ska vi nu hjälpa våra återförsäljare att på allvar ta upp kampen om slutkunderna i Sverige. Med Resurs Bank i ryggen kommer våra återförsäljare ha en marknadsorienterad och flexibel aktör vid sin sida i självaste köpögonblicket, säger Robert Sumberesi, VD Cycleurope Sverige AB.

Samtliga återförsäljare av Cycleuropes varumärken kan nu enkelt integrera Resurs Banks kundfinansiering i sina kassasystem för att ännu effektivare hjälpa sina kunder med finansiering. Det betyder att de varken behöver ringa eller logga in i dator för att lägga upp ett nytt kundkonto hos Resurs Bank. Kundfinansieringen ger kunden stor frihet i betalningen av cyklar från Cycleurope.

–      Det här är ett utmärkt exempel på hur vi stärker detaljhandelns försäljning med vår kundfinansiering. För återförsäljaren är det enkelt och naturligt att erbjuda kunden delbetalning när cykeln ska betalas eftersom lösningen är integrerad i deras kassasystem. Ett smart, enkelt och snabbt sätt att hjälpa kunden till rätt val av kvalitetscykel, säger Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank.

Cycleurope Sverige utvecklar, marknadsför och distribuerar kända varumärken som Monark, Crescent, DBS, King, Spectra, Marathon och anrika Hermes. Företaget har cirka 100 anställda i Sverige och tillverkar i egen regi drygt 110 000 cyklar per år. Cycleurope Sverige ägs av Grimaldi Industrier och koncernchef för GIAB är Salvatore Grimaldi. www.cycleurope.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank

Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se