Danska Smykkekæden och Resurs Bank ingår samarbetsavtal

Resurs Bank och Danmarks största smyckeskedja ingår ett samarbete. Från och med nu kommer Smykkeædens kunder att kunna betala sina inköp med hjälp av finansiering från Resurs Bank.

Resurs Bank var först med att lansera räntefritt i Sverige på 80-talet och är idag marknadsledande inom kundfinansiering för detaljhandeln och deras kunder. Allt fler samarbetspartners även utanför Sveriges gränser vill ta del av Resurs Banks koncept för att stärka sin försäljning och utveckla sina kundrelationer. Smykkekæden är Danmarks största aktör inom smyckesbranschen med 40 medlemsbutiker. Nu får deras kunder ökad handlingskraft med hjälp av flexibel finansiering från Resurs Bank.

– I Smykkekædens decemberkatalog presenteras möjligheten att kunna välja ränte- och avgiftsfri delbetalning på 12, 24 eller 36 månader. Med vårt koncept i ryggen kan våra samarbetspartners bredda erbjudandet till kunderna, och de får lojalare och mer nöjda kunder, säger Allan Kristensen, Resurs Banks landschef i Danmark.

Läs mer om Smykkeæden på www.smykkekaeden.dk

Läs mer om Resurs Bank på www.resursbank.se

För mer information, kontakta:

Allan Kristensen, landschef Danmark Resurs Bank

Tel: +45 51 15 20 50, allan.kristensen@resurs.dk