Elektroskandia och Resurs Bank i avtal om finansiering

Elektroskandia är Sveriges ledande elteknikgrossist med mer än 100 års erfarenhet. Men sättet att erbjuda kunder delbetalning med Elektroskandia-kortet är helt nytt. Och det är Resurs Banks finansieringslösning som bidrar till att göra Elektroskandias kunder än mer nöjda.

­– För Elektroskandia Sverige AB är det alltid viktigt att hitta rätt samarbetspartners. Resurs Bank har en utvecklad teknik och en ambitiös inställning som ger oss ökade affärsmöjligheter, säger Elektroskandias kreditchef Ola Olofsson.

Företaget erbjuder nu alla sina mindre kunder ett företagskort med 30-60 dagars fri kredit och möjlighet att delbetala på tre månader. Kunderna får bättre betalningsvillkor och Elektroskandia ett bättre kassaflöde.

– Tidigare skötte Elektroskandia all fakturering själva och tog därmed också all risk och all hantering. Vi skapar handlingskraft för alla våra partners och vi vet av erfarenhet att flexibla betalningslösningar och lojalitetsskapande aktiviteter kopplade till företagskort kan göra underverk för affären, säger Daniel Högfeldt på Resurs Banks Säljfinansavdelning.

Elektroskandia marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Det finns 750 medarbetare på 47 platser runt om i landet. Elektroskandia äger varumärket Cylinda som erbjuder den svenska marknaden vitvaror.

För mer om Elektroskandia besök www.elektroskandia.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans. 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se

Olof Engvall, presschef Resurs Bank. 0736-61 20 43. e-post: olof.engvall@resurs.se