FlygCity lanserar e-betalning från Resurs Bank

Flygresesajten FlygCity, ett företag inom AOB Travel, erbjuder nu sina kunder möjligheten att betala flygresor vid köp på företagets hemsida. Med samarbetet förstärker Resurs Bank sin närvaro inom betalningar på e-handelsplattformar.

FlygCity.se erbjuder en trygg bokningsprocess i kombination med lägsta möjliga pris på flygresor. Nu lanseras fakturabetalning och räntefri delbetalning som ger kunderna stor valfrihet i sättet att betala sin flygresa. Antingen betalning direkt och till fullo, eller med räntefri delbetalning på upp till 24 månader.

- Vi valde Resurs Bank som partner eftersom vi sökte en stabil men samtidigt flexibel lösning i vårt arbete att erbjuda våra kunder attraktiva betalningsalternativ. Hos Resurs Bank fann vi just detta, säger Mattias Magnusson Online Manager FlygCity.

Resurs Bank har lång erfarenhet av att leverera finansieringslösningar till såväl detaljhandel som resebyråer i hela Norden. Samarbetet med FlygCity adderar ett värdefullt samarbete till referenslistan.

- Flygcity är en spännande partner som vi räknar med ska få stor nytta av våra betalningsalternativ. Vi ser fram emot att kunna erbjuda trygga, snabba och smidiga betalningslösningar som bidrar till FlygCitys affärsidé och framgång, säger Lars Rosenqvist, Key Account Manager Resurs Bank.

FlygCity är ett varumärke som ingår i AOB Travel AB, en av Sveriges största Internet-resebyråer.
För mer information besök www.flygcity.se

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se