Framtidsvisioner på Resurs Banks kundträff i Båstad

Busigt, viktigt och omskakande...på en och samma kundträff!

Bland flera spännande presentatörer fanns Michael Dahlén, professor på Handelshögskolan och lojalitetsgurun och professorn Magnus Söderlund, Handelshögskolan. Hur lojaliserar man kunden, hur förtjänar man deras gunst och hur hittar man nya kunder? Hur snabbt förändras samhället? Kommer Vänsterpartiet att plocka bort förmögenhetsskatten om fem år? Att utvecklingen går så fort att vi knappast hänger med och gamla sanningar kastas över ända... talarna illustrerade med empirisk säkerhet vår snabbrörliga värld. Nextopiaförfattaren Michael Dahlén skakade om men landade i en stark rekommendation till publiken...HOPPA, TA STEGET och TA I REJÄLT. Och förstå...att i samma ögonblick som ni lanserat en ny produkt...är den gammal. En och annan svalde i publiken. Den nya världen är här enligt professorn.

Under dagen lanserade Resurs Banks VD Kenneth Nilsson begreppet "Omvänt sparande" för kedjechefer och samarbetspartners som i vardagen bygger starka relationer med Resurs Banks lojalitetsprogram och finansieringslösningar. Resurs Bank passade även på att lansera en helt ny digital medarbetare vid namn Eva och bevisade ännu en gång att man gillar Avatarer...inte bara filmen alltså. Med den nya webbutbildningen hjälper Resurs Banks interaktiva program butikssäljare att utvecklas till bättre säljare som bättre kan hjälpa sina kunder. Bra för alla och en ny spännande resa för Resurs Banks 350 kedjor och 20 000 butiker i Norden.

För med devisen "Vi skapar handlingskraft" hjälper Resurs Bank svensk detaljhandel att växa och frodas i utmanande tider. Resurs Banks stora kundträff avslutades med Matchrace i Laholmsbukten på fredagen. Skumpigt, utmanande och alldeles underbart. Precis som vardagen i svensk detaljhandel!