Handla för miljön på Naturskyddsföreningens CSR-Dag!

Resurs Bank tillsammans med Svante Axelsson, generalsekreterare på Naturskyddsföreningen

Nu är det enkelt att handla miljövänligt! Det var Resurs Banks budskap som huvudtalare på Naturskyddsföreningens CSR-Dag i Stockholm den 21 oktober. Som Guldpartner fick Resurs Bank chansen att berätta om bankens unika betalkort Supreme Card Green som direkt avkastar 1 procent av kundernas köp till Naturskyddsföreningen. Ett knappt år efter lanseringen av det ”gröna betalkortet” har användarna bidragit med över en halv miljon kronor till föreningens viktiga miljöarbete. Det lyckade samarbetet mellan banken och Naturskyddsföreningen fördjupas för varje dag som går och oavsett om man är en av föreningens 180 000 medlemmar eller bara allmänt engagerad i miljöfrågor är en sak säker. Det finns inget annat kort på den svenska marknaden som lika tydligt och rakt avkastar pengar till viktiga miljösatsningar. Inom kort lanserar Resurs Bank en tydlig återrapportering om hur mycket DU bidragit till miljön med på våra avier.

Tack för att du valt att handla för miljön!

Fredrik Casta – ansvarig Supreme Card Green på Resurs Bank