Klockmaster i e-handelssamarbete med Resurs Bank

Ett mångårigt samarbete om kundfinansiering i butik flyttar nu ut på nätet. I ett fördjupat samarbete med Resurs Bank erbjuder Klockmaster sina kunder räntefri delbetalning och fakturabetalning via Klockmasters e-handelsbutik.

Resurs Bank och Klockmaster erbjuder sedan flera år finansiering via Klockmasters alla försäljningsställen i Sverige. Ett samarbete som skapar flexibel finansiering och delbetalning vid köp av Klockmasters produkter. Klockmasters kunder kan nu finansiera sina köp även på nätet. Kunderna kan välja att betala hela beloppet månaden efter sitt köp, utan några som helst extra kostnader, ränta eller avgifter, eller så kan de välja upp till 12 månaders räntefri delbetalning.

-       Vi ser fram emot att nu bli e-handlare också.
Egentligen är det bara ytterligare en kanal för handlarna att sälja sina varor genom och givetvis erbjuder vi kunderna som e-handlar samma eller t.o.m. fler betalningsalternativ som i butikerna. Vi räknar så klart med att hitta nya kunder tack vare e-handelssatsningen, säger Anders Engström, VD på Klockmaster

-       ­Resurs Banks styrka är att vi kan hjälpa våra samarbetspartners med värdeskapande finansiering, oavsett om köp sker i butik eller på nätet. Så skapar vi handlingskraft åt våra samarbetspartners och deras kunder, säger Christoffer Norrthon, chef för affärsområde Säljfinans på Resurs Bank.

För mer information om Klockmaster besök deras hemsida www.klockmaster.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef Säljfinans. 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se

Olof Engvall, presschef Resurs Bank. 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se

Anders Engström, VD Klockmaster. 0143-752 03. anders@watchmarket.com