Klockmaster lanserar ny e-handel med Resurs Banks flexibla Omni Checkout

Klockmaster satsar offensivt och lanserar helt ny e-handel. Resurs Bank har fått förtroendet att leverera det senaste inom digitala nätkassor - Omni Checkout. Därmed blir det möjligt med samma erbjudande online som i butiker samtidigt som Klockmasters kunder får en enklare hantering och ett tydligare flöde när de ska beställa och betala klockan online.

Dagens konsumenter handlar sina varor i många olika kanaler. I butiker, på nätet och precis när det passar dem bäst. Så även hos Klockmaster som möter kunderna i 50 butiker och på nätet med stor tillgänglighet och hög servicenivå. När Klockmaster nu tagit steget in i en helt ny e-handelsplattform gör de e-handeln både snabbare och enklare för kunden.

Tack vare en nätkassa som ger konsumenten bättre kontroll och handlaren ökad flexibilitet,tillsammans med mångårigt framgångsrikt samarbete inom kundfinansiering, väljer nu Klockmaster Omni Checkout från Resurs Bank när den tidigare Checkout-lösningen byts ut.

-Valet av ny Checkout-lösning föll sig naturligt då vi redan hade både goda relationer och ett väl fungerande samarbete med Resurs Bank sedan tidigare. OmniCheckout visade sig vara precis det vi sökte. Dessutom är villkoren för konsumenten förmånliga och framförallt – enkla att förstå. Integrationen av lösningen i SiteSmart E-handel gick bättre än jag som beställare och projektansvarig kunnat önska, säger Fredrik Martinsson, E-Commerce Manager på Klockmaster.

Resurs Banks Omni Checkout är en nätkassa som hjälper handlaren till fler affärer och stärkta kundrelationer. Den identifierar kunden, gör återköp enklare, erbjuder flexibla betalsätt, ger möjlighet att välja leveransadress och framförallt - ger handlare möjlighet till samma erbjudande online som i butiker.

-Det måste alltid vara enkelt att handla, även när man sitter med mobilen på bussen eller med paddan i soffan. Omni Checkout gör livet smidigare oavsett var man vill handla och oavsett om man vill betala med kreditkort, få en faktura eller delbetala. Det är jättekul att Klockmaster valde att jobba med oss i deras nya e-handel. Vi ser fram emot att tillsammans vidareutveckla Omni Checkout med nya innovativa funktioner som gör vardagen enklare för både kunder och handlare, säger Olle Hyberg, Omni Channel Manager Resurs Bank.

Franchisekedjan Klockmaster är ett samarbete mellan butiker som ägs och drivs av enskilda entreprenörer. Kedjan består av cirka 50 butiker och kedjecentralen (Watch Market AB). När kunder köper en klocka i webbshoppen så handlar de av den butik som ligger närmast och som har klockan hemma för leverans. Har ingen av butikerna klockan hemma så tar närmsta butik hem den från grossisten och skickar den till kunden.