Kreditkortet Supreme Card Gold, nu med VISA

Resurs Bank och betal- och kreditkortet Supreme Card Gold stärker erbjudandet till kortkunderna. Nu lanseras kortet också med VISA.

Supreme Card Gold har sedan lanseringen 2005 fått många nya användare. Över 100 000 kortinnehavare uppskattar kortets trygghet och många förmåner. Inte minst gillar de att byta in bonuspoäng mot upplevelser och produkter i Supreme Cards poängshop. Varje köp som betalas med Supreme Card Gold ger nämligen poäng som kan förvandlas till allt från biobesök till kaffemaskiner och resor. Söderberg & Partners har utsett Supreme Card Gold till det bästa kreditkortet på den svenska marknaden.

Från och med nu går kortet att koppla till VISA, ett erbjudande som affärsutvecklingsansvarige Joakim Wallin tror kommer att göra Supreme Card Gold än mer populärt.

- Vi vill erbjuda våra befintliga och potentiella kunder möjligheten att välja mellan de största kreditkorts- och betalningsvarumärkena, säger Joakim Wallin. Det är ofta en fråga om just varumärken, vad användaren känner sig mest hemma och bekväm med.

VISA går att handla med på 24 miljoner inköpsställen världen över. Det finns över två miljarder användare av VISA. I Sverige finns det över 110 000 försäljningsställen och varje år handlar en genomsnittlig svensk för cirka 5 000 kronor per månad med sitt Visa-kort.

Läs mer om Supreme Card Gold på www.supremecardgold.se

För mer information, kontakta:

Joakim Wallin, affärsutveckling, Tel: 0736-44 33 56. E-post: joakim.wallin@resurs.se

Olof Engvall, presschef, Tel: 0736-61 20 43. E-post: olof.engvall@resurs.se