Ledande leverantörer av e-handelsplattformar väljer att samarbeta med Resurs Bank

Sitedirect, Enferno, Litium, Vendre och Viskan är några leverantörer av e-handelsplattformar som samarbetar med Resurs Bank

Under det senaste halvåret har en rad leverantörer av e-handelsplattformar valt att samarbeta med Resurs Bank. Det innebär att Resurs Banks betallösningar blir tillgängliga för tillväxtorienterade e-handlare och kedjor.

Plattformarna är Sitedirect, Enferno, Litium, Vendre och Viskan samt resebokningsplattformen Travelize. Genom att välja någon av dessa leverantörer kan handlaren erbjuda flexibla betalsätt som faktura eller delbetalning i sin e-handel. Samarbetet innebär att den tekniska integrationen är standardiserad och snabb att lansera. Målgruppen är främst detaljhandlare och resebolag som har ambition att växa med e-handel och omnikanal.

- Våra nya samarbeten är ett genombrott för oss. Särskilt som leverantörerna är noggranna och strategiska i valet av betalsätt att integrera med. Detta är ett bevis för att vårt e-handelserbjudande är efterfrågat av detaljhandeln och resebranschen, säger Olle Hyberg, Head of e-Commerce på Resurs Bank.

I takt med att Resurs Banks verksamhet expanderar i Norden, tillkommer lokala och pannordiska samarbetspartners inom plattformar och leverantörer för e-handel och omnikanal kontinuerligt. Under våren 2015 lanseras en rad nya samarbeten.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Olle Hyberg, Head of e-Commerce Resurs Bank: +46-765-262107, olle.hyberg@resurs.se