Marbodal och Resurs Bank i samarbete som förverkligar köksdrömmen

Nu blir det möjligt att handla kök från marknadsledande Marbodal med hjälp av kundfinansiering från Resurs Bank. Kunderna erbjuds upp till 12 månaders räntefri delbetalning.

Resurs Bank var först med att lansera räntefri delbetalning i Sverige på 80-talet och är idag marknadsledande inom kundfinansiering. Nu slår sig Resurs Bank ihop med en annan marknadsledande aktör och erbjuder enkel och flexibel betalning för den som står i färd att förnya sitt kök. Ett kök är en stor och viktig investering där finansieringen kan vara en avgörande fråga.

– Med betalningslösningarna från Resurs Bank kan vi erbjuda våra kunder trygg och enkel finansiering. Det är ett sätt att öka servicegraden för våra kunder, men också ett koncept som kan hjälpa oss att stärka vår position ytterligare, säger Pär Svensson, försäljningsansvarig på Marbodal.

­– Vi är stolta över att få jobba ihop med ännu ett starkt varumärke inom kök. En kund som ska köpa nytt kök har ofta grundplåten klar. Lägger man på en kredit får kunden handlingskraft att ta köksprojektet i mål, och skaffa precis det kök hon eller han vill ha, säger Christoffer Norrthon, chef för affärsområde Säljfinans på Resurs Bank.

Varumärket Marbodal i Tidaholm är marknadsledare på kök. Huvuddelen av försäljningen sker genom en egen säljorganisation till bygghandeln, byggentreprenörer och husfabriker men också renodlade köksbutiker i franchiseregi i Sverige. Företaget ingår i Nobiakoncernen, Europas ledande köksinteriörföretag. Mer om Marbodal på www.marbodal.se

För mer information, kontakta:

Pär Svensson, försäljningschef, Marbodal

Tel: 0502-170 00. E-post: par.svensson@marbodal.com