Mikael Kehler förstärker Resurs Banks satsning på e-handel

Nu vässar Resurs Bank sin satsning på betallösningar för e-handeln. Det sker med rekryteringen av e-handelsexperten Mikael Kehler. Mikael Kehler kommer närmast från Tretti.se och CDON Marketplace och ska fokusera på starka samarbeten med leverantörer av e-handelsplattformar.

Rekryteringen är en viktig förstärkning till Resurs Banks satsning på att erbjuda branschens bästa betal- och finansieringslösningar till e-handeln. Mikael Kehler har en gedigen bakgrund som produktchef på e-handelsaktören Tretti.se samt har varit Merchant Relations Manager på CDON Marketplace. I uppdraget ryms bland annat satsningen på att skapa nya, kundattraktiva samarbeten med leverantörer av e-handelsplattformar och systemleverantörer.

- E-handeln är dynamisk, spännande och inte minst väldigt tillväxtorienterad. Efter att ha arbetat som nordisk produktchef hos Tretti.se och deltagit i utvecklingen av CDON Marketplace vet jag inifrån och ut vilken nytta en trimmad e-handel har på affärsresultat. Jag är laddad att bidra till Resurs Banks fortsatta framgång inom framtidens omnikanalhandel, säger Mikael som i augusti tog steget till Resurs Bank.

Resurs Banks satsning på betallösningar för omnikanalhandel fortsätter med obruten hastighet. Ett allt större antal detaljhandlare väljer Resurs betal- och finansieringslösningar i butik och på nätet. Resurs Bank erbjuder idag färdiga integrationer och samarbeten med ett tiotal erkända e-handelsplattformar, vilket gör det enkelt för e-handlare att koppla till Resurs Banks betalsätt. Med rekryteringen av Mikael Kehler tar Resurs Bank ytterligare ett viktigt steg framåt inom samarbeten med leverantörer av e-handelslösningar, i Sverige och Norden.

-Vi är glada över att välkomna en erfaren och e-handelsdriven person till vår organisation. Mikael har djupa erfarenheter av att själv driva försäljning via e-handel och förstår helt och fullt e-handlarnas vardag, behov och möjligheter. Rekryteringen är nästa steg i vår satsning på omnikanalbetalningar som gör skillnad för våra samarbetspartner och deras kunder, säger Ola Carlman, affärsområdeschef Payment Solutions på Resurs Bank.