Motorswedens e-handel ger full gas i Norden med Resurs Bank

Mikael Andersson, VD och ägare Motorsweden.

En kontaktperson och En teknisk lösning för Sverige, Finland och Norge. Tunga skäl till att Motorsweden valt Resurs Bank för kundfinansiering inom e-handel. Efter starten i den svenska webbshopen lanseras Resurs Banks betalalternativ nu i hela Norden. E-handelsfinansiering som bidrar till Motorswedens fortsatta expansion.

Från starten av Motorsweden 2009 har fokus legat på e-handel och att erbjuda kunderna bra produkter med attraktiv finansiering. Redan 2010 kunde företaget erbjuda kunderna fakturabetalning i sin webbshop. När den helt nya hemsidan lanserades integrerades Resurs Banks betalalternativ faktura och delbetalning direkt till e-handelsplattformen Magento.

- Eftersom det mesta av vår försäljning går via e-handel är det viktigt att erbjuda enkla, trygga och flexibla betalningsalternativ. Med Resurs Bank är det enkelt att välja det som passar bäst, exempelvis betala med faktura eller delbetalning, berättar Mikael Andersson, VD och ägare Motorsweden.

Utöver fördelarna för Motorswedens kunder är satsningen strategiskt viktig för företaget. Snabba utbetalningar från Resurs Bank stärker Motorswedens kassaflöde och likviditet. En viktig aspekt i ett växande företag.

- Med Resurs behöver vi aldrig vänta längre än ett dygn på att få in betalningen för faktura- eller delbetalningsköpet. När vi jämfört med andra alternativ på marknaden ser vi att det inte sällan handlar om uppemot två-tre veckor för att få betalt från bankerna. En väldig styrka i Resurs Banks sätt att bidra till framgångsrik e-handel, säger Mikael Andersson.

För Resurs Bank är samarbetet ett kvitto på värdet av ett pannordiskt erbjudande inom e-handel och kanaloberoende Säljfinansiering.

- Samarbetet med Motorsweden är ett bra exempel på hur vi som leverantör kan hjälpa e-handlare med En lösning för alla nordiska länder. Vi vet att våra samarbetspartners inom e-handel särskilt uppskattar att ha just en kontakt och leverantör som kan skapa bra finansiering, oavsett om det rör sig om e-handel eller butik, eller både och, säger Olle Hyberg, Head of eCommerce på Resurs Bank.

Motorsweden erbjuder ett brett sortiment av av scootrar, mopeder, dirtbikes etc till konsumenter i Sverige, Norge och Finland. www.motorsweden.se, motornorway.no, motorfinland.fi.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se