Norges snabbast växande sportkedja, XXL Sport & Vildmark, väljer Resurs Bank

XXL Sport & Vildmark gör en kraftfull entré i Sverige

Resurs Bank har fått en ny prestigekund. När den norska sportkedjan XXL Sport & Vildmark nu etablerar sig på den svenska marknaden väljer man kundfinansiering från Resurs Bank. Därmed erbjuder man kunderna ett beprövat och uppskattat betalalternativ.

När Nordens största sport- och vildmarksvaruhus nu öppnar i Stockholm är Resurs Bank med på tåget. Genom att välja Resurs Banks finansieringslösning får sportkedjans kunder tillgång till flexibel betalning, oavsett om de köper ett pingisracket eller en havskajak. Efter starten i Bromma kommer XXL Sport & Vildmark närmast att öppna butiker i Arninge och Göteborg.

–      Det är smickrande att XXL satsar på Resurs Bank när de nu gör en viktig inbrytning på den svenska marknaden. Samarbetet visar på ett starkt förtroende för oss som vi ska vårda ömt, säger Christoffer Norrthon, chef säljfinans Resurs Bank.

XXL Sport & Vildmark har idag 14 varuhus i Norge och är den snabbast växande sportkedjan i Norge. Kedjan startade 2001 med sitt första varuhus i Oslo och är i dag den tredje största aktören i Norge. Nu kliver man in på den svenska marknaden, med ett betalningsalternativ från Resurs Bank.

–      Vi gör det här för att kunna erbjuda våra gäster ett alternativ att förverkliga både små och stora drömmar. Vi har en stark och offensiv etableringsplan som kräver starka samarbetspartner, Resurs Bank är en av dem. Resurs Banks deltagande känns väldigt viktigt för att stärka vår position på den svenska sportmarknaden, säger Marcus Wibergh, VD på XXL Sport & Vildmark.

För mer information om XXL Sport & Vildmark besök www.xxl.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef säljfinans på Resurs Bank

Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se