Norges största klock- och smyckeskedja väljer Resurs Bank för kundfinansiering

Resurs Bank har tecknat ett samarbetsavtal med den norska kedjan Bjørklund. Från den 1  mars kommer Bjørklund att erbjuda sina butikskunder finansieringslösningar från Resurs Bank. Med samarbetet når Resurs Bank, via Bjørklunds närmare 70 butiker, en viktig målgrupp över hela Norge.

Bjørklund är Norges mest profilstarka klock- och smyckeskedja som säljer sina produkter i både butiker och via hemsidan www.bjorklund.no. Med ambitionen att modernisera konceptet och stärka kunderbjudandet föll valet på Resurs Bank, som man bedömer bäst kan bidra till att öka försäljningen och förbättra rutinerna för Bjørklund.

-       Under hela 2009 har vi successivt stärkt vår närvaro i Norge och flyttat fram våra positioner. Samarbetet med Bjørklund är viktigt eftersom det är ett välkänt och anrikt företag i Norge som vi är mycket glada att få samarbeta med, säger Christoffer Norrthon, säljfinans Resurs Bank.

Resurs Banks finansieringslösning lanseras i Bjørklunds butiker den 1 mars.

-       Bjørklund har höga krav på sina samarbetspartners och det gäller förstås även inom säljfinansiering som det satsas stort på inom kedjan. Vi har utvärderat olika alternativ på marknaden för att hitta en partner som bäst kan möta våra behov. Valet föll på Resurs Bank som har den bästa lösningen för våra butiker och våra kunder. Nu ser vi fram emot ett lönsamt och konstruktivt samarbete med Resurs Bank, säger Kai Piene, vd på Bjørklund AS.

Bjørklund har i över 17 år vuxit till Norges mest profilstarka kedjor inom klockor och smycken. I butiker i köpcentrum över hela Norge erbjuder företaget moderiktiga klockor och smycken, av både egen design och från världens största varumärken. Läs mer på: www.bjorklund.no

För fler nyheter från Resurs Bank: www.resurs.se/press

För mer information: