Nu kör vi Rosa Månad – 10 kronor per köp med Sveriges mest omtänksamma betalkort

Från och med idag fredagen den 1 oktober startar Rosa Bandet-kampanjen på allvar. Sverige målas i rosa skimmer för att påminna om bröstcancer som varje år drabbar 7 000 kvinnor. Med fantastiska insatser från cancerforskningen räddas liv. Bakom dessa hjältar till forskare står en rad svenska företag och bidragsgivare som arbetar hårt för att generera pengar till forskningen.

Resurs Bank är en av sex huvudpartners till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Med Sveriges mest omtänksamma betalkort, Supreme Card Woman, bidrar kunderna nu med miljonbelopp till bröstcancerforskningen. Och det handlar inte om ören hit och dit utan om verkliga bidrag. VARJE GÅNG någon av Sveriges innehavare av det rosa betalkortet använder det går 10 kronor till forskningen. Oavsett belopp. www.supremecard.se/woman/woman.jsp

Det tycker vi är ett enkelt, begripligt och schysst sätt att Handla med omtanke. Men alldeles oavsett om du gillar vårt rosa kort eller inte så finns det en massa andra bra sätt att stödja saken. Gå in på http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/ för att läsa mer.

Årets Rosa Bandet-kampanj har alla förutsättningar att bli en succe för ambitionen att kämpa mot bröstcancer. Tillsammans lyckas vi!

Dunia Olanderson – ansvarig Supreme Card Woman