Ny landschef på plats hos Resurs Bank i Norge

Resurs Bank har rekryterat Gabor Molnar till tjänsten som ny landschef för sin verksamhet i Norge. Gabor Molnar kommer närmast från en tjänst som SVP på Nets i Norge.

Från och med den 1 april är Gabor Molnar landschef för Resurs Banks verksamhet i Norge. Gabor Molnar kommer närmast från en tjänst som SVP på Nets i Norge.

- Gabor har en bred erfarenhet av olika tjänster, bland annat från Nets, Experian, DNB Nor och American Express där han framgångsrikt drivit tillväxt, hittat nya marknadsmöjligheter och utvecklat partneraffärer. Jag ser fram emot att samarbeta med Gabor och tillsammans fortsätta utveckla Resurs verksamhet i Norge, säger Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank. Resurs är väletablerade på den norska marknaden, både inom affärsområdet Consumer Loans och inom Payment Solutions, där man samarbetar med välkända varumärken inom en rad olika branscher där några exempel är NetOnNet, Biltema, Bauhaus, Mekonomen, Interoptik, KLM och Ticket. Med Resurs får handlare betal- och finansieringslösningar som, med kundens köpupplevelse i fokus, bidrar till högre snittköp och lojalitetsdrivande försäljning.

- Det känns mycket bra att vara på plats och jag ser fram emot att leda Resurs norska verksamhet. Med mina tidigare erfarenheter från att jobba med betallösningar och korttjänster inom olika branscher kommer jag nu sätta fokus på att utveckla affärerna med befintliga partners och samtidigt driva ett offensivt nyförsäljningsarbete för att ytterligare stärka Resurs position i Norge, säger Gabor Molnar, Country Director, Resurs Bank Norge.

Anna Nauclèr, CCO, Resurs Bank, anna.naucler@resurs.se +46 709737255