Över 80 000 användare. Loyo lockar rekordmånga som vill få koll på sina kundklubbskort

I appen Loyo är det enkelt att hålla reda på sina kundklubbskort och erbjudanden

Resurs Banks tjänst för att samla kundklubbkort i en app, Loyo, erbjuds nu av över 100 svenska detaljhandelskedjor. Över 80 000 konsumenter har därmed flyttat korten från plånboken till sin smarta telefon. Bland kedjor som anslutit sig finns Guldfynd, Intersport, Siba, Hornbach och Gulf samt över ett 20-tal köpcentrum.

Appen Loyo från Resurs Banks gör det enkelt för konsumenter att samla sina kundklubbar i mobilen. Poängen med Loyo är att stärka lojaliteten mellan konsumenter och de kedjor de väljer att handla hos och bli medlemmar i. Med hjälp av Loyo kan kunder registrera köp, få erbjudanden och förmåner digitalt, ansöka om kort och kredit, betala och få medlemskap i anslutna kundklubbar. Ett drygt år efter lanseringen av Loyo har över 100 kedjor och ett 20-tal köpcentrum anslutit sig till appen och redan har drygt 80 000 av deras kunder valt att ansluta sig till tjänsten som gör plånboken tunnare på kort och mobilen ännu smartare.

- Loyo är ett fiffigt sätt att samla kundklubbar, ansöka om medlemskap och maximera tillgången till de kundklubbar man faktiskt är medlem i. I den mobila tidsåldern flyttar helt enkelt det gamla plastkortet från plånboken till våra smarta telefoner och finns alltid tillgängliga, vilket är bra för användarna och handlarna, säger Joakim Wallin, chef för kort på Resurs Bank.

Resurs Banks app Loyo har också vunnit stor uppskattning på ett 20-tal, ledande köpcentrum i Sverige. Möjligheten att enkelt se aktuellt saldo och giltighetstid på sitt presentkort samt få erbjudanden är uppskattat och stärker köpcentrumens erbjudande inom presentkort.

Joakim Wallin, Chef kort Resurs Bank, 073-644 33 56, joakim.wallin@resurs.se