Researrangören Detur lanserar e-handel med ränte- och avgiftsfri delbetalning

Nu kan resenärer delbetala sina resor ränte- och avgiftsfritt i Deturs webbutik

När researrangören Detur uppgraderar webbutikerna i Sverige, Norge och Finland väljer man att som första reseaktör erbjuda kunderna 100 procent ränte- och avgiftsfri delbetalning av resor. Lanseringen är ett exempel på hur Resurs Bank växer inom omnikanalbetalningar och proaktivt erbjuder finansiering som får verksamheter att utvecklas.

Detur är en av Nordens ledande researrangörer med cirka 200 000 gäster årligen. Sedan 2006 har Detur samarbetat med Resurs Bank för att erbjuda sina kunder delbetalning via kortet DeturCard. Nu erbjuds trygg, enkel och flexibel delbetalning även i företagets webbutik på hemsidorna i Sverige, Norge och Finland, med faktura eller delbetalning. Men satsningen stannar inte med det. Detur har också valt att erbjuda kunderna helt kostnadsfri delbetalning i webbutiken, utan varken ränta eller avgifter under sex månader. En satsning som sticker ut.

- Detur gör det enkelt för kunderna att hitta och betala för drömresan. Nu kan alla kunder enkelt och tryggt välja hur de vill betala sina resor i webbutiken. Att dessutom erbjuda helt ränte- och avgiftsfri delbetalning uppskattas av kunderna som erbjuds ett betalningsalternativ som få tvekar inför, säger Karim Riffi, Key Account Manager på Resurs Bank.

Satsningen på det nya betalsättet laserades samtidigt i Sverige, Norge och Finland inför sommaren 2015 och har snabbt vunnit kundernas uppskattning.

- Nu ger vi resenärerna större ekonomisk flexibilitet vid köp av resor och vi är den första researrangören att inom e-handel erbjuda helt kostnadsfri delbetalning av resor på sex månader. Idén kom från Resurs Bank och vi uppskattar att de hjälper oss att utveckla vårt erbjudande och vår verksamhet. Med satsningen räknar vi med att öka försäljningen av resor på nätet och samtidigt få ännu fler nöjda kunder, säger Özkan Murat, IT-Manager Detur.

Detur startade 1993 i Turkiet. Företaget lade tidigt till Tunisien, Egypten och Thailand till den växande listan på resmål och 2000 startades verksamhet i Sverige. Idag finns Detur i hela Norden och är en av de ledande researrangörerna med ca 200 000 gäster årligen från Norden.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank: +46-736-61 20 43, olof.engvall@resurs.se

Karim Riffi, Key Account Manager Resurs Bank, + 47 47327476, karim.riffi@resursbank.no