Resebyråkedjan Ticket stärker sitt erbjudande med e-finansiering från Resurs Bank

Resurs Banks mångåriga samarbetspartner, resebyråkedjan Ticket, har i sommar lanserat ett helt nytt sätt för kunderna att betala sina resor på nätet. Med e-handelskonceptet ”Ticketfaktura” kan kunderna enkelt och tryggt välja om de vill fullbetala eller delbetala sin resa, med trygg betalning från Resurs Bank.

Resurs Banks e-handelsintegration med Ticket lanserades i mitten av juni och betalningsalternativet vann omgående kundernas förtroende.

-       Med lanseringen av Ticketfakturan kan vi nu erbjuda våra kunder en större flexibilitet med flera olika betalningsalternativ. På så vis gör vi det ännu enklare för kunderna både att hitta rätt resa och ett betalningssätt som passar just dem, säger Anna Brege, produktchef på Ticket.

Härnäst följer lansering av Ticketfakturan och e-handelskonceptet på den norska marknaden, där Ticket också sedan flera år samarbetar med Resurs Bank inom kundfinansiering. Ett framgångsrecept för Ticket vars kunder uppskattar valmöjligheterna vid betalning av resor.

-       Under första halvåret 2013 märker vi en stark ökning av köpen via våra finansieringsalternativ hos Ticket. När vi i somras lanserade möjligheten till Ticketfaktura och enklare e-handel blev ökningen större än vi vågade hoppas på.
Med andra ord, resekunderna gillar vårt erbjudande, säger Bo Lundgren, kundansvarig, Resurs Bank.

Ticket är Nordens största resebyråkedja som erbjuder privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flygbolag och hotell.

Olof Engvall, presskontakt Resurs Bank

Tel: 0736-61 20 43. olof.engvall@resurs.se