Resurs Bank åker till Rosa Bandet-Galan med en go känsla i kroppen

Torsdagen den 28 oktober är en dag vi sett fram emot länge. Då direktsänds den stora Rosa Bandet-Galan i TV3 från Göteborg och Resurs Bank är med som en av Sveriges tyngsta sponsorer bakom Cancerfondens Rosa Bandet- kampanj. Vi kommer sannolikt inte att synas bäst på galan (fast emellanåt ska vår logga glimta fram i TV-sändningen) men vi kommer att vara grymt stolta över vårt bidrag till svensk bröstcancerforskning.

Med vårt ovanligt enkla sätt att Handla med omtanke har vårt nylanserade betalkort Supreme Card Woman på bara några veckor fått över 2000 nya användare. Personer som främst valt kortet för sin rosa särprägel och unika chans att avkasta mycket pengar till Rosa Bandet i sin vardag.

I vårt försök att sticka ut i det stora kortbruset har vi i oktober verkligen sträckt på oss för att skapa värde för kunderna och Rosa Bandet. Varje gång man använt det rosa kortet från Resurs Bank har kundens köp genererat hela 10 kronor per köp…oavsett storleken på köpet.

Denna udda satsning har vunnit kundernas intresse för under dessa veckor har kortköpen enskilt dragit ihop över 350 000 kronor till bröstcancerforskningen. En hyfsad start eller hur?

Den berättigade frågan till oss är förstås…varför gör ni detta? Och det ärliga svaret är förstås att vi vill att vårt rosa betalkort ska få chans att växa sig ännu större och få ännu fler användare. Bra för oss som kommersiell aktör, bra för kunderna och bra för Cancerfondens Rosa bandet kampanj. www.supremecard.se/woman/woman.jsp

Nu styr vi mot Götet och Rosa Bandet-Galan med en go känsla i kroppen och vill samtidigt tacka alla nya kortkunder för deras engagemang i frågan.

Fast allra mest lyfter vi på hatten för alla de forskare som dagligen räddar liv genom sin forskning och sina botemedel i kampen mot bröstcancer. Ni är de verkliga hjältarna!

Dunia Olanderson – ansvarig Supreme Card Woman, Resurs Bank