Resurs Bank behåller nyårslöfte om minst 3,25% i sparränta på ResursSpar

Resurs Bank följer Riksbankens räntesänkning och sänker utlåningsräntorna på kreditkorten Supreme Card och Privatlån med 0,25%. Däremot sänker man inte sparräntan för kunder som öppnat sparformen ResursSpar. Nyårslöftet om minst 3,25% ränta under hela 2012 står fast oavsett hur mycket Riksbanken sänker reporäntan.

Lika mycket som Riksbanken sänkte reporäntan sänker nu Resurs Bank utlåningsräntorna på kreditkorten Supreme Card samt Privatlån. Ändringen slår igenom den 31 mars. Inlåningsräntorna sänks likaså med 0,25%, förutom på ResursSpar som garanterat ger lägst 3,25% under 2012. Räntesänkningen på övriga sparkonton genomfördes den 22 februari.

–       Resurs Banks nyårslöfte till kunder med ett ResursSpar-konto är en garanti om att inte gå under 3,25 % i sparränta. Sparformen har tagits emot mycket väl av kunderna och med Riksbankens sänkning stärks erbjudandet ytterligare, säger Patrik Hankers, Privatmarknadschef Resurs Bank.

Erbjudandet om att öppna ResursSpar gäller till och med den 1 mars 2012. Kontot har ingen bindningstid eller begränsningar i antalet uttag, men kräver ett tillgodohavande om minst 75 000 kronor. För att öppna konto besök www.resurs.se eller ring 0771-10 11 12 för mer information. Sista ansökningsdag är den 1 mars 2012.

Information om statlig insättningsgaranti
Kontona omfattas av den statliga insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden. Varje kund har rätt till ersättning för sin sammanlagda kontobehållning i banken med ett belopp som motsvarar högst 100 000 euro. Riksgälden betalar ut ersättningen inom 20 arbetsdagar från den dag banken försattes i konkurs eller Finansinspektionen beslutade att garantin ska träda in.

För mer information, kontakta:

Patrik Hankers, Privatmarknadschef Resurs Bank

Tel: 0736–61 20 52  patrik.hankers@resurs.se