Resurs Bank behöver ännu en Digital Kommunikatör för superspännande uppdrag

Den digitala blomman lockar med sina många möjligheter

Nu är det dags att bygga ut vår webbavdelning med ännu en kollega. Nyligen rekryterade vi en skarp Digital fanbärare  till vår växande Kommunikationsavdelning…Nu är det dags att stärka laget med ytterligare en digital kommunikatör. Kanske är det du eller någon du känner. Hör av dig. Vi behöver dig omgående!

För mer info om tjänsten, på ett lite mer högtravande sätt, läs annonsen nedan.

Hälsar Olof, Kommunikationschef Resurs Bank

Annons – Webbansvarig Resurs Bank

Resurs Bank är en av Sveriges mest expansiva banker och är en del av den Helsingborgsbaserade Resurskoncernen.

I Resurskoncernen ingår, utöver Resurs Bank, också företagen Solid Försäkringar, Order Hemelektronik, TeleResurs och Reda Inkasso. Resurskoncernen har idag ca 500 anställda och verksamheten bedrivs i huvudsak från Helsingborg.

Just nu befinner sig Resurs Bank i ett omfattande varumärkesprojekt där de digitala ambitionerna är höga. Därför söker man nu en driven digital kommunikatör med webbansvar.

Kommunikationsavdelningen består idag av sammanlagt fem personer. Du kommer att bilda lag med ytterligare en Digital Kommunikatör som har det övergripande ansvaret för det digitala kundmötet  på Resurs Bank tillsammans med Kommunikationschefen.

Huvudsakliga ansvarsområden

Som webbansvarig på Resurs Bank kommer du att arbeta operativt med utveckling av företagets befintliga hemsidor. Det kan handla om att publicera information på sidorna, utveckla innehållet, driva trafik till dem, öka konverteringsgraden på sidorna, analysera och utveckla SEO, SEM… ja hela strategin för marknadsföring On-line.

Du producerar digitala annonser för både intern, såväl som extern publicering, samt har det övergripande ansvaret för nyhetsbrev. I rollen kommer du också att få arbeta med intranät, digitala utvecklingsprojekt och sociala medier.

Kvalifikationer och övriga uppgifter

Utbildning/erfarenhet

Du har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.

För att lyckas i rollen krävs 1-3 års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter inom digitala medier. Du har också en gedigen erfarenhet av webbarbete samt erfarenhet av projektledning i en kravställande roll. Som person behöver du både hög energi och tålamod för att blomma ut i ett snabbrörligt, entreprenörsdrivet företag där kreativitet och engagemang värderas högt.

Datakunskaper

Du är en van användare av MS Office Adobe Web Premium CS-sviten. Kunnig inom HTML och CSS.

Kunskaper om webbpubliceringsverktygen så som Drupal, WordPress och SharePoint är ett stort plus.

Du ska även vara familjär med Google Analytics och kunna hantera Apsis Newsletter Pro.

Språkkunskaper

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i något av de nordiska språken, företrädesvis norska.

Du har en god stilistisk förmåga och är en god skribent och/eller presentatör.

Annat

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde

Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Olof Engvall, olof.engvall@resurs.se

0736-612043