Resurs Bank expanderar i Norden med nystartad filial i Norge

Resurs Bank startar filial och öppnar kontor i Norge. Det är bankens största satsning hittills på nordisk expansion och satsningen gäller inledningsvis produktområdet Kundfinansiering. Målsättningen är att växa snabbt och nå en lika hög marknadsandel inom norsk kundfinansiering som Resurs Bank idag har i Sverige.

Resurs Bank erbjuder idag delbetalning i cirka 2 000 norska butiker. Samarbeten som idag omfattar kända kedjor som Björklund, Brilleland, Ticket och Hi-Fi Klubben. Med etableringen av Resurs Banks filial i Norge inleds en ny, expansiv satsning. Redan från starten utgår en handfull säljare från kontoret i Nydalen i Oslo.

–      Satsningen i Norge är vår enskilt största i vår nordiska expansion. Med stöd av många starka och välrenommerade kunder är vår målsättning klar. Vi ska bli lika värdefulla för norska handlare som vi varit sedan länge i Sverige och därefter öka vår marknadsandel steg för steg, säger Andreas Andersson, landschef för Resurs Bank i Norge.

Under 2011 kommer Resurs Banks norska kontor att bemannas med fler medarbetare i takt med att den norska verksamheten växer.

Resurs Banks beprövade koncept för delbetalning, kundfinansiering och profilerade lojalitetskort hjälper detaljhandeln att höja sin försäljning samtidigt som det erbjuder attraktiva betalningsalternativ för butikernas kunder. För mer information www.resurs.se/saljfinans/saljfinans.jsp

För fler nyheter från Resurs Bank www.resurs.se/press

Till Resurs Banks norska hemsida: www.resursbank.no