Resurs Bank ger 275 000 kronor till Naturskyddsföreningen

Nyhet! Varje gång kortet används planteras ett träd

Supreme Card Green är kreditkortet för den som vill shoppa lite grönare och skapa handlingskraft som ger resultat. Resurs Bank ger nu 275 000 kronor till Naturskyddsföreningen efter 2011 års samarbete kring kreditkortet Supreme Card Green.

Varje gång kunderna handlade med kortet under 2011 gick en procent av köpesumman till miljön. Sammanlagt har samarbetet med Naturskyddsföreningen genererat nästan 700 000 kr sedan lanseringen av det gröna kortet 2009. Efter ett framgångsrikt samarbete till nytta för föreningens miljöarbete har Supreme Card Green nyutvecklats inför 2012. Från och med nu blir varje köp med kortet ett spirande frö mot en grönare värld. Varje gång kortet används planterar Resurs Bank ett träd. Miljöarbetet sker i samarbete med Yves Rocher, som är Corporate Partner till det FN-initierade projektet Plant for the Planet. Globalt är målsättningen att plantera en miljard träd. Dessutom får kortkunden en bonuspoäng per köp vilket kan användas i Supreme Cards poängshop.

–       Samarbetet med Naturskyddsföreningen fortsätter även under kommande år i form av sponsorskap och genom att vi klimatkompenserar produktionen av våra kort. Med vår nya satsning på trädplantering vill vi på ett ännu tydligare sätt koppla kundernas användning av kortet till miljön. Ett planterat träd vid varje köp är väldigt konkret, säger Patrik Hankers, Privatmarknadschef Resurs Bank.

Pressbild Supreme Card Green

Länk till Supreme Card Green kampanjsajt: www.supremecardgreen.se

För mer information, kontakta:

Patrik Hankers, Privatmarknadschef Resurs Bank

Tel: 0736–61 20 52  patrik.hankers@resurs.se