• Resurs Bank/

Resurs Bank ger 60 000 kortkunder unik säkerhetstjänst – initiativet välkomnas av Svensk Handel

Med den unika lösningen SMS AlertMe har 60 000 kortkunder nu en kostnadsfri säkerhetstjänst för betalkortet Supreme Card. En mycket stark utveckling jämfört med för en månad sedan då  3.000 kunder hade anslutit sig till tjänsten. Med SMS-avisering vid köp med Supreme Card driver Resurs Bank utvecklingen av säkerhetslösningar för betalkort framåt. Ett initiativ som Svensk Handel tycker är mycket bra för att skapa extra trygghet för kortanvändare.

Supreme Card är Sveriges enda betalkort som gratis ger kunderna en helt ny trygghetstjänst för ökad kontroll över kortet. Med SMS AlertMe får kortägaren ett SMS när en transaktion görs. Där ser kunden tydligt när, var och vilket belopp transaktionen gäller. Därmed kan kunden enkelt hålla koll på sina inköp och direkt upptäcka om en obehörig person använder kortet.

–      På drygt en månad har vi gått från 3.000 till 60.000 anslutna kortkunder vilket vittnar om ett starkt intresse för tjänsten. Att höja säkerheten i våra betalkort till en helt ny nivå är värdefullt för våra kunder och vi är stolta över att presentera en tjänst som inget annat kortföretag kan leverera, säger Martin Johansson, chef Supreme Card.

Resurs Bank är den enda banken i Sverige som erbjuder SMS-avisering vid kortköp. AlertMe har utvecklats av Resurs Bank tillsammans med företaget Smart Refill och ingår utan kostnad i korten inom Supreme Card-familjen. Med AlertMe kan kundernas kort spärras någon minut efter att kunden har utsatts för bedrägeri. På Svensk Handel gläds man åt satsningen som ytterligare stärker utvecklingen för betalkort.

–      SMS-avisering är ett jättebra komplement som bidrar till att öka trygghetskänslan vid köp med kort. Det stärker konsumenten och det stärker utvecklingen av betalkort. Det är en ny lösning som jag själv har testat, säger Dick Malmlund, säkerhetschef på Svensk Handel.

För mer information om SMS AlertMe besök www.supremecard.se.

För mer information, kontakta:

Martin Johansson, chef Supreme Card, Resurs Bank

Mob: 073- 61 21 37. E-post: martin.johansson@resurs.se