Resurs Bank i stark utveckling - etablerar nytt IT-kontor i Malmö.

Resurs Bank skalar upp sin utvecklingskapacitet och etablerar ett nytt IT-kontor. Placeringsort blir i Malmö, i huvudsak för att kunna attrahera IT-kompetens på en större geografisk marknad, inte minst med tanke på närheten till Köpenhamn.

Behovet av utökad utvecklingskapacitet är i princip ständig inom Resurs Bank. Under höstens strategiarbete växte tanken fram på ett intressant grepp, att etablera ett IT-kontor utanför koncernens huvudkontor i Helsingborg. Fokus är att dra till sig IT-kompetenser från båda sidor av sundet och erbjuda ett kompletterande kontor mitt i den heta Öresundsregionen med direkt närhet till Köpenhamn. Ambitionen är att ha två utvecklingsteam på plats i Malmö innan året är slut och ett tredje team som ansluter senare.

-Vi kommer att fortsätta utveckla vår redan omfattande produktportfölj, som idag bland annat består av e-handelscheckout, digital ansökan för offlinebutiker, samt den mobila betallösningen Loyo Pay, där vi får utökade möjligheter vid införandet av det nya betaltjänstdirektivet PSD2. Vi ser också ett fortsatt behov av att ständigt utveckla nya digitala lösningar för våra partners och kunder, säger Erik Frick, CSO Resurs Bank.

Arbetet med det nya kontoret är redan i gång, och även om det ännu inte är inflyttningsklart, pågår rekryteringsarbetet.

- Lokalerna håller på att renoveras och vi planerar att flytta in i maj. De första medarbetarna är redan anställda i det första Malmöteamet och de närmsta dagarna hoppas vi kunna anställa ytterligare personer, säger Fredrik Setterberg CIO Resurs Bank.

Fredrik Setterberg, CIO Resurs Bank IT,fredrik.setterberg@resurs.se
Erik Frick, CSO Resurs Bank, erik.frick@resurs.se
Magnus Lilienström, Press Relations Manager Resurs Bank, magnus.lilienstrom@resurs.se