Resurs Bank inleder satsning på digital kundkommunikation

Nu inleds en satsning på digitala postflöden från Resurs Bank

Resurs Bank har ingått ett samarbete med den digitala brevlådeoperatören Kivra. Satsningen sker för att succesivt ersätta postala utskick med digitala försändelser från Resurs Bank. Med digital post kommer kundkommunikationen att bli enklare, snabbare och mer resurseffektiv, till nytta för både människa och miljö.

Resurs Bank hanterar varje månad postala försändelser med sina kunder. Erbjudanden, fakturor, ansökningar, beviljanden etc. Med satsningen på en plattform för digitala postflöden är ambitionen att pappersvolymerna ska minska samtidigt som kundkommunikationen blir enklare och smidigare. Planen är att de digitala postflödena från Resurs Bank successivt ska lanseras före årsskiftet.

-       Inom kort skickar vi de första försändelserna via Kivra vilket blir starten på en gemensam resa som vi förväntar oss kommer öka vår andel digital kundkommunikation månad för månad under en lång tid framöver, säger Joakim Wallin som ansvarar för samarbetet med Kivra på Resurs Bank.

Resurs Banks VD Kenneth Nilsson kommenterar samarbetet med Kivra.

-       Jag är övertygad om att Kivra har framtiden för sig och där ska Resurs Bank så klart vara med, säger Kenneth Nilsson.

Kivras VD Stefan Krook ser stora möjligheter i samarbetet.

-       Vi är oerhört stolta över att Resurs Bank valt Kivra som partner för sin digitala kundkommunikation. Resurs Bank är en av Sveriges snabbast växande nischbanker och är dessutom erkänt duktiga på effektiv kundkommunikation. Därför är de en drömkund för oss som kommer spela en viktig roll när vi fortsatt vidareutvecklar Kivras erbjudande, säger Stefan Krook VD Kivra.

För ytterligare information kontakta:

Joakim Wallin, 073-644 33 56, joakim.wallin@resurs.se, www.resursbank.se

Stefan Krook, 070-111 12 13, stefan.krook@kivra.com, www.kivra.se

Om Kivra

Kivra är Sveriges ledande digitala brevlådeoperatör med över en halv miljon användare. Posten som tas emot i Kivra är knuten till personnummer och genom att aktivera en digital brevlåda får användare automatiskt papperspost digitalt från de företag och myndigheter som successivt ansluter sig till Kivra. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenberg stiftelserna), grundare, styrelse och personal.